Je jasné, že nehoda může potkat každého z nás, bez ohledu na to, jak jsme opatrní. Často ji ani nemusíme nijak zavinit, naopak můžeme být obětí. To platí například u dopravních nehod, kdy dodržujeme veškeré dopravní předpisy a jedeme skutečně opatrně, když do nás někdo znenadání narazí.
Takováto událost samozřejmě téměř vždy způsobí škody na majetku, o zdraví ani nemluvě. Pokud jsme ji nezavinili, je jasné, že chceme, aby nám byla od viníka zaplacena plná náhrada škody https://www.poradnaodskodneni.cz/page/381-nahrada-skody-po-dopravni-nehode, kterou jsme utrpěli.
Její výši obvykle stanovují pojišťovny, zvláště v případě již zmíněných dopravních nehod. A ty ji také obvykle vyplácí a po viníkovi ji požadují zpětně. To je výhodný systém, neboť sice nedostaneme satisfakci v tom, že peníze dostaneme přímo od něj, zato je máme jisté i v případě, že by platit nechtěl.
Až potud je vše v pořádku. Problém může nastat ve chvíli, kdy uvidíme, jakou částku dostaneme. V mnoha případech je totiž mnohem nižší, než bychom čekali. To se nám sice nemusí líbit, avšak je pravdou, že pojišťovny mají poměrně přísný proces, kterým onu částku vypočítají.
Hlavním problémem je fakt, že hodnota poškozené věci je často nižší, než bychom si představovali. To platí především u techniky, která velmi rychle zastarává. Příkladem mohou být i automobily, kde hraje svou roli opotřebení. To si však mnoho lidí neuvědomuje.
Také je pravdou, že počítají s nižší variantou částky, za kterou lze ono poškození opravit v certifikovaném servisu, případně s nižší variantou částky, za kterou lze daný model onoho stáří koupit. Je tedy příliš nezajímá, za kolik jste danou věc koupili. Zajímá je, za kolik ji můžete koupit nyní.
Je to samozřejmě proto, aby pojišťovny šetřily peníze, ale také proto, aby to lidi odrazovalo od nejrůznějších pojistných podvodů. Není totiž třeba říkat, že by se to dalo poměrně snadno zneužít. Přesto můžeme být rádi, že dostaneme alespoň nějakou náhradu. Je to totiž pořád lepší, než nic.